Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Utvärdering av träningen idag :)

Av Madeleine Ahlberg - 1 augusti 2012 19:10

Aa, jag e ju på träningsläger i 2 veckor :)

Hemma hos min tränare, och vi e bara 4 så det e jättebra. Det e jag, och mina kompisar: Juliette, Sofia och Jossan

Min tränare heter Camilla :)

Vi bor i hennes gäststuga på hennes gård, hon har i vanliga fall ridskola och tränar privatryattre. Det finns ridhus, paddock, fina slingor i skogen... m.m :)

Idag hade vi ett pass hoppning på förmiddagen, ett pass uteritt på eftermiddagen. och sist en barbackaritt ute i solnedgången. Vi rider 2-3 ggr om dan :)

Hoppningen:

Vi hoppade först fram på en kombination. De va 3 hinder som va först 50cm, sen höjde vi till 70. Sen hoppade vi en bana där det ingick stuts. Stutsen va på 70, men resten av hindrerna var på 90. Det gick jättebra med banan och stutsen, men på framhoppning fick Olympia lite damp, och reste sig säker 10 ggr. Sista gången ramlade jag av, hihi. Men det gick bra och jag satt upp igen och smällde till henne med spöet och då gick det bra. Fast Camilla bad oss att sänka farten ett antal gånger.

Uteritten:

Vi övade klättring i backar (stup :o) vi skrittade ner och travade eller galopperade upp. Vi galopperade även lite längs en strand, i vattnet och sist galopperade vi på galoppbanan, i varv (1 km) i full galopp,härligt!!! Olympan skötte sig jättebra, inte nåt ända litet bus hittade hon på, duktigt!

Barbackan:

Gick jättebra. Vi skrittade längs med stranden i shorts och linne, man fick bada men ingen ville. På vägen tillbaka tog vi en härlig men långsam galopp längre upp på stranden. Olympia skötte sig även denna gången, fast hon kastade sig åt sidan när en uggla hoade och jag hängde på sidan på henne men lyckas hasa mig upp :)


haft en jättebra dag iaf!! Och det är 9 dagar kvar! tjooohooo! kuul skaa vii haa! på fredag e det uppvisning. Först kadrilj, sen hopptävling och sist galopptävling. Kuul! Camilla ska rida tät påk kadriljen. Imon blir det:

Dressyr & GYMKANA!!!!!! YESSS, LOVE IT! asså mest gymkanan, men dressyr e oxå kul jue

vi ska troligen hålla på med skolor och sånt, utan stigbyglar

Jag hjärta utan stigbyglar!

Bloggar mer imon

xoxo, ollan! <333

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Ahlberg - 3 augusti 2012 19:33

Hejjjj! sry för dålig uppdatering, men har såå mkt att göra på träningslägret, såå kul! det blev lite ändringar för dagets program: det blev banhoppning och terränghoppning! love, massa hoppning <333 banhoppning gick ägit braa! olympan ägd...

Av Madeleine Ahlberg - 2 augusti 2012 17:20

Hejj alla goa bloggläsare :) ni e bäst som läser detta ja e ju på träningsläger hos min tränare camilla med min ponny Olympia. Hon e ganska het som ni kanske vet, men världens goaste! Första passet idag var dressyr, fast vi hade även lite upphöjda ...

Av Madeleine Ahlberg - 1 augusti 2012 19:07

Jobbig lillasyter har vart i farten ;( Det står ju att jag e inloggad som Madeleine Ahlberg, men det heter jag inte. Min syrra heter det, hon e 8, och de va hon som skrev det :( Men jag heter iaf Olivia och kallas Olllan. Bra då vet ni det :) kr...

Av Madeleine Ahlberg - 1 augusti 2012 18:37

Hejsan Svejsan! Nu har jag skaffat en blogg, lite om mig då: Jag e en 12-årig tjej som heter Olivia, jag & min familj (mamma, pappa, lillasyster, storebror) på en gård i småland. Vi har 8 hästar på gården, varav 2 e mina :) Mina heter Olympia, ka...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards